پدرانه

ساخت وبلاگ

 

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا : انتخاب اول خانم هاي جذاب

 

خريد لوازم آرايشي براي بانوان يکي از خريدهاي بسيار جذاب است. اکثر خانم‌ها به دليل تمايل بيشتر به زيبايي و زيباتر ديده شدن به سمت خريد محصولات آرايشي و بهداشتي مي‌روند. در نتيجه بايد هنگام خريد، چه از لحاظ کيفيت محصول و چه تناسب آن محصول با نوع پوست خود، دقت لازم را داشته باشند.

محصول بي‌کيفيت يا نامتناسب با نوع پوست مي‌تواند آسيب جبران‌ناپذيري به پوست بدن يا صورت وارد کند و تبعات زيادي به همراه دارد. چه بسا با خريد يک محصول ارزان و بي‌کيفيت آسيبي به پوست خود بزنيم که براي جبران آن بايد چندين برابر آن محصول هزينه کنيم.

امروزه خريد اينترنتي لوازم آرايشي رايج شده است و بخش زيادي از درآمد خانوارها صرف تهيه انواع لوازم آرايشي و بهداشتي مي‌شود. روناتا يک فروشگاه اينترنتي محصولات آرايشي و بهداشتي است که با جشنواره هاي پي در پي، تخفيف هاي بسيار ويژه اي را براي مشتريانش در نظر مي کيرد. از انواع ضد آفتاب و شامپوها گرفته تا انواع رژها و کرم‌پودرها و ساير لوازم آرايشي و بهداشتي.

چرا خريد لوازم آرايشي اهميت دارد؟

همانطور که گفتيم لوازم آرايش يکي از عمده خريدهاي خانواده‌ها و به ويژه خانم‌هاي جوان است. به شکلي که افراد زيادي براي زيبايي پوست و سلامت آن هزينه‌هاي گزافي مي‌کنند. با نگاهي به آمار و ارقام خريد محصولات آرايشي و بهداشتي در ايران متوجه اهميت اين موضوع خواهيم شد.

e1_e0gj.jpg

تاثير لوازم آرايش بر زيبايي

تاثيري که لوازم آرايش بر زيبايي چهره دارد بر کسي پوشيده نيست. از زيباتر شدن چهره گرفته تا برطرف کردن عيوب و نواقص صورت و پوست با لوازم آرايش امکان‌پذير است.

داشتن موها و ناخن‌هايي زيبا، پوستي خوب و لطيف مي‌تواند به خاطر استفاده از وسايل آرايشي و بهداشتي مرغوب باشد.

بالا بردن اعتماد به نفس و ايجاد حس خوب

از لحاظ روانشناسي هر انساني و به ويژه خانم‌ها تمايل به زيبايي دارند و حس مثبت و خوبي از ديدن زيبايي مي‌گيرند.

يک پوست خوب مي‌تواند باعث شود زيباتر و جوان‌تر به نظر برسيد. تصور کنيد بتوانيد با ريمل يا مداد چشم‌هاي خود را جذاب و گيرا يا درشت‌تر کنيد، يا با رژ گونه جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسيد.

با استفاده از لوازم آرايش و زيباتر شدن کاملا حس خوبي که در اطرافيانتان ايجاد مي‌شود و انرژي‌هاي مثبتي را که به شما باز مي‌گردد، درک خواهيد کرد.

ضمنا با زيباتر شدن، اعتماد به نفس بالاتري خواهيد داشت.

لوازم آرايش با کيفيت و تاثير آن روي پوست

خريد اينترنتي لوازم آرايش با کيفيت نقش مهمي در سلامت پوست دارد و همواره توصيه ما خريد اين وسايل از جاهاي معتبر است. مواد بي کيفيت مي‌تواند صدمه زيادي به پوست بزند و مشکلات جدي براي آن به وجود آورد.

البته منظور ما از خريد لوازم با کيفيت هميشه خريد گران‌قيمت‌ترين آن‌ها نيست، بلکه يک محصول با قيمت متناسب با پوست نيز مي‌تواند کيفيت خوبي داشته باشد.

در نتيجه هميشه فريب قيمت محصول را نخوريد و ببينيد چه برندي با چه کيفيتي براي پوستتان زيبايي را به ارمغان مي‌آورد.

با توجه به آب‌ و ‌هوايي که در آن زندگي مي‌کنيد ممکن است يک محصول به پوستتان سازگار باشد و يک محصول خير. پس همه چيز را مد نظر قرار دهيد.

همچنين در لوازم آرايش انواع ويتامين‌ها به کار مي‌رود که به شادابي پوست کمک مي‌کند. امروزه در توليد لوازم آرايشي و بهداشتي انواع مواد ويتامينه و پروتئينه استفاده مي‌شود تا سلامت پوست و موهايتان را تامين کند.

خريد اينترنتي محصولات آرايشي

از آن جايي که لوازم آرايشي ارتباطي مستقيم با پوست و سلامت آن دارد، اکثر افراد در خريد آن احتياط به خرج مي‌دهند و تمايل دارند از جايي خريد کنند که آن محصول علاوه بر قيمت مناسب، کيفيت خوبي نيز داشته باشد.  خريد اينترنتي لوازم بهداشتي با کيفيت مي تواند سلامت، لطافت و زيبايي پوست شما را تضمين کند.

در حال حاضر خريدهاي اينترنتي براي وسايل و محصولات آرايشي بسيار رايج شده است. فرض کنيد براي خريد يک وسيله بايد در شلوغي شهر و ترافيک رفت‌ و ‌آمد کنيد، گرما و سرما را تحمل کنيد تا به فروشگاه مورد نظر برويد.

حالا ديگر نيازي به اين کار نيست. با يک جستجوي ساده محصول مورد نظر در گوگل، به راحتي مي‌توانيد در هر جاي شهر و کشور که هستيد با خيال راحت از روناتا خريد اينترنتي انجام دهيد و درب منزل تحويل بگيريد.

e2_0s7i.jpg

سعي کنيد هنگام خريد از معيارها و استانداردهاي انتخاب آن محصول اطلاع داشته باشيد تا جنس بي‌کيفيت و قلابي به پوستتان صدمه نزند.

اگر به شکل اينترنتي خريد مي‌کنيد حتما از معتبر بودن فروشگاه مطمئن شويد و اصالت محصول را بررسي کنيد.

همچنين در اين بازار گسترده حواستان به کلاهبردارهاي مجازي و اينترنتي باشد، اشخاصي که در ازاي گرفتن پولتان محصول با کيفيتي برايتان ارسال نمي‌کنند و جنس قلابي برايتان مي‌فرستند. پس در چنين شرايطي يک فروشگاه مجازي مطمئن باعث آرامش خيال خواهد شد.

روناتا، انتخاب اول افرادي که به زيبايي خود اهميت مي‌دهند

همانطور که گفتيم خريد لوازم و محصولات آرايشي به صورت مجازي و اينترنتي و اين که از آن محصول و فروشنده مطمئن باشيد همواره دغدغه افراد زيادي است.

نداشتن اعتماد به فروشگاه اينترنتي مورد نظر، نداشتن اطمينان از کيفيت محصولات يا ارسال نکردن آن‌ها، تقلب بودن محصولات و بسياري مشکلات ديگر ممکن است گريبان‌گير خريداران فضاي مجازي شود.

امروزه استفاده از لوازم آرايشي و مراقبتي تقلبي در مقايسه با اصل بسيار شايع است و وجود لوازم فيک گاهي آنقدر زيادتر مي‌شود که ديگر تشخيص آن از اصل بسيار دشوار خواهد بود.

خيلي از افراد تنها به اين دليل که اين مواد قيمت پايين‌تري دارند از لوازم فيک و تقلبي استفاده مي‌کنند، اما اگر کمي درباره خطراتي که متوجه آن‌ها است بدانند، هرگز مرتکب اين اشتباه نخواهند شد.

در واقع مواد آرايشي بهداشتي تقلبي موادي هستند که با نام برندهاي معتبر در بازار به فروش مي‌رسند، اما محتويات درون بسته‌هاي آن‌ها در جايي ديگر توليد مي‌شود و هيچ کنترلي روي ترکيبات استفاده شده در روند توليد وجود ندارد.

البته بعضي اوقات مردم آگاهي و اطلاعات کافي از ضررهاي اين مواد ندارند و تنها به دليل نام يک برند براي خريد اقدام مي‌کنند. به همين دليل در ادامه قصد داريم بيان کنيم که چرا نبايد از لوازم فيک به جاي اصل استفاده کرد.

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا، بستري امن و مطمئن براي خريد محصولات با کيفيت به وجود آورده است. روناتا با داشتن انواع محصولات بهداشتي و آرايشي خريدي آسان براي مشتري‌ها به وجود مي‌آورد.

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا علاوه بر عرضه محصولات با کيفيت، محصولاتي با قيمت ارزان و مناسب نيز براي خريداران فراهم آورده است. روناتا با داشتن درگاه پرداخت بانکي امن، تضمين اصالت کالاها و تيم پشتيباني خوب، گامي در راستاي رفاه خريداران لوازم آرايش به شکل اينترنتي برداشته است.

با اطمينان خاطر از فروشگاه اينترنتي محصولات آرايشي و بهداشتي روناتا خريد کنيد و کالاي خود را درب منزل تحويل بگيريد. روناتا شرايطي را نيز فراهم کرده است که بتوانيد هزينه کالا را پس از دريافت آن در محل پرداخت کنيد.
اين فروشگاه معتبر انتخاب اول افرادي است که به زيبايي خود اهميت مي‌دهند و دوست ندارند اسير هزينه‌هاي اضافي ناشي از استفاده از محصولات قلابي و بي‌کيفيت شوند.

 

پدرانه...
ما را در سایت پدرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر esttudentt بازدید : 147 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 10:38

درمان اختلال اضطرابي و استرس پس از سانحه

استرس هايي اختلال محسوب ميشوند که در رفتار، شخصيت و منش آدمي تاثير بگذارند. براي مثال شخصي مهربان و داراي روابط عمومي قوي است اما پس از اين عارضه دچار  اختلال شخصيت ميشود. يعني نوع رفتار او تغيير ميکند. علاقه مندي هايش با گذشته تفاوت ميکند. مشاوره خانواده روانشناسي آوان پيشنهاد ميکند در اين صورت حتما مشاوره بگيرند. تغيير در خلق و خو، تغير در روح و روان و تغيير در روش زندگي نياز به مشاوره روانشناسي دارد. اگر احساس ميکنيد ظاهر و فيزيک بدنتان دچار پژمردگي شده و شادابي گذشته را ندارد شک نکنيد روح شما افسرده شده است. اگر بدون دليل دچار نگراني و هراس ميشويد و دلهره داريد حتما با يک کارشناس مشورت کنيد.

 

علائم اختلال اضطرابي

علائم اختلال اضطرابي استرس بدون دليل، دلهره و دلشوره است. از ديگر علائم اختلال اضطرابي به تنيدگي و سردرگمي ميتوان اشاره کرد. شما هر روز به اطرافيان خود ميگوييد : « نميدونم چرا چند وقته دلم شور ميزنه.. »، « نکنه بره و نياد » « نکنه تو راه اتفاقي براش بيوفته » و بعد احساس ميکنيد واقعا قرار است اتفاقي بيوفتد و بي قرار ميشويد. اين طبيعي نيست. البته اشاره کنيم که بانوان هنگام نزيدک شدن به پريود چنين حالتي دارند. آقايان نيز هر از چندگاهي ممکن است دچار استرس شوند که خود منشا آ ن را ندانند. اين حالتها هم طبيعي هستند. اگر در طول هفته بيش از سه بار بي قراري و استرس شديد داشتيد و يا اين حالت ماه ها ادامه داشت، بدانيد دچار اختلال شده ايد. اما جاي نگراني نيست زيرا درمان ميشويد.

 

از ديگر علائم اختلال اضطرابي ميتوان به  پريشاني، خواب ناآرام، در برخي موارد بوجود آمدن تيک و لکنت زبان اشاره کرد. نداشتن تمرکز و عدم بهره گيري صحيح از هوش و توان جسمي و احساس نا امني روحي نيز حاصل اين اختلال ميتواند باشد

علائم اختلال استرس پس از سانحه

علائم اختلال استرس پس از سانحه به صورت هاي مختلف جلوه ميکند. افسردگي، در خود تنيدگي، بيقراري، ترک کار، ترک علايق و امور زندگي همراه با اضطراب و هيجانات منفي. علائم اختلال استرس پس از سانحه ممکن است دروني و پنهان باشد. اين اختلال بر روح و جسم فرد تاثير خواهد گذاشت. ريزش مو، از دست دادن طراوت و شادابي، درد گرفتن عضلات حتي در حد اسپاسم و ضعيف شدن قواي جسماني. علائم اختلال استرس پس از سانحه بيشتر به صورت رفتاري بروز ميکند. ترس و وحشت شديد، نامنظم شدن خواب به صورت کابوس ديدن و پريدن از خواب  و فوبيا.

 

 

تعريف اختلال استرس پس از سانحه

تعريف اختلال استرس پس از سانحه بروز مشکلات روحي و جسمي به صورت هاي پيدا و پنهان در فرد است. که فرد يا دچار سانحه شده و يا حادثه اي را از نزديک ديده است. اين سوانح ممکن است طبيعي بوده يا به دست انسان اتفاق بيفتد. براي تعريف اختلال استرس پس از سانحه به چند حادثه اشاره ميکنيم. حوادث طبيعي از قبيل سيل، زلزله، آتش سوزي و غيره. حوادثي مانند تصادف و انفجار ترقه هم در ايجاد اختلال دخيل هستند. اتفاقاتي چون ربوده شدن فرد به وسيله آدم ربايان، تجاوز جنسي، تهديد با سلاحهاي سرد و کيف قاپي هم باعث بروز اين اختلال ميشوند. در تعريف اختلال استرس پس از سانحه يادي ميکنيم از جنگ و جنگاوران. اين اختلال در ميان رزمندگان به شدت رواج دارد. انفجار مين، خمپاره و ديدن پيکرهاي زخمي و شهادت همرزمان و دوستان.

 

ابتلا به اختلال استرس پس از سانحه

تشخيص ابتلا به اختلال استرس پس از سانحه فقط از عهده کارشناسان برمي آيد. زيرا هر حادثه و يا سانحه بر روي همه تاثير ميگذارد. ولي اين اثر پس از مدتي رفع شده و فرد با آن کنار مي آيد. ابتلا به اختلال استرس پس از حادثه براي کساني تعريف ميشود که عوارض روحي و جسمي ماندگار دربرداشته باشد. يعني بيش از يک ماه بيمار با اين عوارض همراه باشد. در اين صورت لازم و ضروري است به يک روانشناس مراجعه نموده و در صدد بهبود بيماري برآيد. اطرافيان بيمار نيز با مشاوره به او کمک نمايند.

 

نکاتي که لازم است هر فرد در مواجهه با اين اختلال بداند. اگر خود دچار شديد به هيچ عنوان زندگي روزمره خود را ترک نکنيد. به تفريحات خود ادامه دهيد. از کساني که براي شما ياد آور حادثه هستند دوري نکنيد. با نزديکان خود در مورد حادثه حرف بزنيد. بپذيريد که براي هرکسي ممکن است چنين حوادثي پيش بيايد. با خود تکرار کنيد که زندگي ادامه دارد و من بايد با اين اتفاق کنار بيايم. از تغذيه سالم و به موقع غافل نشده و آن را ترک نکنيد. راه هاي درمان را در پيش بگيريد و خود را موظف به عمل نماييد

 

درمان اختلال استرس  پس  از سانحه

درمان اختلال استرس پس از سانحه، با توجه به اهميت اختلال PTSD، طيفي از انواع درمان­ها در نظر گرفته مي­شود. از درمان­هاي شناختي- رفتاري گرفته تا مداخلات دارويي و روان­ درماني­هاي حمايتي و بينش گرا.

 

در کمک و درمان افراد مبتلا به ااختلال استرس پس از سانحه، تشخيص به موقع و زودهنگام مشکل و مداواي سريع و موثر نکته مهمي است. مرکز مشاوره و روانشناسي روانشناسي آوان با جمعي از روانشناسان و مشاورين متخصص و حرفه­اي آماده همکاري و ارائه خدمات لازم و کاربردي به شما مي­باشد.

 

 

درمان شناختي- رفتاري: تاکيد اين رويکرد بر اصلاح و تغيير باورهاي ناکارآمد و غير منطقي است که در خصوص تروما در فرد شکل گرفته است. تکنيک گرا و مشارکتي بودن اين روش درماني از نقاط قوت آن محسوب مي­شود. درمانگر در جلسات درمان پا به پاي بيمار در تجربه مجدد حادثه و شناسايي افکار منفي مربوطه پيش مي­رود، سپس با چالش و زير سوال بردن افکار ناسازگار، بيمار را در  اصلاح و جايگزيني افکار مثبت در خود همراه مي­کند.

حساسيت زدايي منظم با حرکات چشم

درمانگر با آموزش مراجعه به حرکات سريع چشم به چپ و راست او را تشويق مي­کند تا خاطراتي کوتاه  از تروما را در ذهن خود تصور کند و آن­ها را در حضور درمانگر مجدد تجربه نمايد. با اين تکنيک، از ميزان بار هيجاني تجربيات ابتدايي کاسته مي­شود و بيمار مي­تواند برخورد منطقي­تري داشته باشد.

آرام سازي عضلاني پيشرونده(ريلکسيشن): در اين فن مشهور و مناسب، افرادي که درگير تنش و اضطراب هستند ياد مي­گيرند که چطور در شرايط اضطراري و پر از تنش خود را آرام کنند.

حساسيت زدايي منظم: تکنيک بسيار کاربردي در مشکلات اضطرابي و فوبياهاست. اولين قدم در اين روش، تهيه سلسله مراتبي از مراحل اضطراب و اولويت بندي آن­ها بر اساس ميزان اضطراب توليد کننده در بيمارمي­باشد؛ سپس بيمار و درمانگر از پايينترين سطح ليست شروع به رويارويي و مواجه تدريجي با موقعيت مولد اضطراب مي­کند، اين کار تاجايي ادامه مي­يابد که مراجعه تمام موارد ليست را در حضور درمانگر و هم چنين در خارج از درمان به طور مستقل تمرين و اضطراب زدايي کند.

خودگويي ­هاي مثبت عليه استرس: به بيمارياد داده مي­شود در مواقع اضطرابي با استفاده از کلام و جملات مثبت هم چون: “آرام باش”، “تو مي­تواني”، خود را آرام نمايد. با اين تکنيک علاوه بر کاهش تنش، به ارتقاي حس مثبت فرد به خود و توانمندي­هايش نيز کمک مي­شود.

https://muhammadzaid1.blogspot.com/2022/06/blog-post.html

http://www.community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/285526/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9?new=    

 

 

https://muhammadzaid1.blogspot.com/2022/06/blog-post.html

https://sites.google.com/view/ew5fd/home

https://corosocial.com/read-blog/112416

https://medium.com/@coniya6844/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D9%88%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-510d67f52f84  

https://nftmarketnews.wordpress.com/2022/06/01/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%da%a9%d8%a7%d9%88%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%8c-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%da%a9/

https://www.liveinteet.ru/users/muhammadzaid2/post492690928/

https://www.eveote.com/shard/s649/sh/29d9b450-177e-9770-3a11-99ef844feec8/7e235f2fe78615086af3b1c658d79d4b

https://app.box.com/s/0e3amd2caqckgymtonfl0hvxx6vqtu2c

https://telegra.ph/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86--%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D9%88%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-06-01

https://diigo.com/0os2r0

https://site-4726777-9973-918.mystrikingly.com/blog/a2caf41ed5c

https://www.pearltrees.com/zaidseo90/item447234063

https://splashy-fuchsia-63e.notion.site/b7f10dd5f64c4e7ea43fbd949bcb3b98

https://www.merchantcircle.com/blogs/seo-ace-india1-new-york-ny/2022/6/-/2241248

https://penzu.com/p/ce9477cb

https://writeupcafe.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ac%d8%b9%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%ae/

https://all4webs.com/muhammadzaid/158515751607170515751585160715?19420=33679

https://squareblogs.net/h930ccat28

 

پدرانه...
ما را در سایت پدرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر esttudentt بازدید : 183 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 19:28

 

 

برنامه ريزي رتبه هاي برتر

يکي از دغدغه هاي داوطلبان و يا سوال هميشگي آنها از دپارتمان رتبه برتر حرف آخر، برنامه ريزي رتبه هاي برتر است. اينکه داوطلبان رتبه برتر چگونه برنامه ريزي کردند؟ چه نکاتي را در برنامه ريزي خود رعايت يا انجام داده اند و سوالاتي اين قبيل، دغدغه هميشگي کنکوري هاست. امروز قصد داريم که در دپارتمان رتبه برتر حرف آخر به اين سوالات پاسخ دهيم.

برنامه ريزي رتبه هاي برتر و افرادي که پيش تر با شيوه هاي خاص مطالعاتي خود موفق به قبولي در رشته هاي مورد نظر خود با رتبه هاي تک رقمي يا دو رقمي شده اند، مي تواند براي ساير داوطلبان نيز راهنما و الگوي مناسبي باشد. چراکه اين افراد علاوه بر تلاش مستمر و پيگيري هاي شبانه روزي در راستاي رسيدن به اهداف خود، اصول و برنامه مشخصي براي مطالعه دارند که رعايت آنها و دقت در پياده سازي جزئيات موجود در اين برنامه ريزي، علت اصلي موفقيت اين افراد به حساب مي آيد. اين در حالي است که بسياري از داوطلبان به رغم سعي فراوان و صرف وقت زياد، عملکرد موفقي ندارند. يقينأ علت اين امر به عدم يک راهکار و روش خاص باز مي گردد که باعث به ثمر ننشستن زحمات آنها خواهد شد. به همين دليل در اين مطلب به سراغ رتبه برترهاي کنکور رفته ايم تا با بررسي نوع برنامه ريزي و روش مطالعه آنها براي کنکور، بهترين راهکار را براي ساير داوطلبان کنکور استخراج کرده و براي قبولي در رشته هاي تاپ و مطرح، پيشنهاد کنيم. بنابراين با ما همراه باشيد تا در ادامه نکات و اصول مهم برنامه ريزي رتبه هاي برتر کنکور را شرح داده و ارائه نمائيم.

 

تفاوت برنامه ريزي نفرات برتر کنکور با ساير افراد

اساسأ هر کار، پروژه، فعاليت و طرحي؛ مستلزم داشتن يک سري ويژگي و مشخصه است که تنها در صورت برخورداري از آنها مي توان از موفقيت در فرآيندهاي مذکور، اطمينان پيدا کرد. برنامه ريزي براي کنکور نيز از اين قاعده مستثني نبوده و نيازمند ويژگي هايي است که هر داوطلب مي بايست قبل از هر اقدام به آن ها توجه داشته باشد. اين ويژگي ها عمدتأ بسيار ساده به نظر مي رسند اما همين نکات پيش پا افتاده، تاثير مهم و عمده اي در موفقيت و آينده شما به عنوان داوطلب کنکور، خواهد داشت. بنابراين در طرح ريزي يک روند مطالعاتي عالي براي کنکور، بايد به ويژگي هاي آن که در بخش بعدي به آن مي پردازيم، توجه نمائيد.

 

ويژگي هاي يک برنامه ريزي خوب

همانطورکه اشاره شد، صرفأ هر طرح و شيوه اي که براي خواندن دروس کنکور در نظر گرفته مي شود، نمي تواند نتايج مناسبي به دنبال داشته باشد.

لذا در ادامه برخي ويژگي هاي مهم برنامه ريزي رتبه هاي برتر کنکور را برخواهيم شمرد:

 

اختصاصي بودن برنامه

شما به عنوان يک فرد با ويژگي ها و اهداف خاص، نيازمند يک برنامه ريزي متناسب با خصوصيات و شرايط انحصاري خودتان هستيد و نمي توانيد از برنامه اي که براي اهداف و ويژگي هاي فرد ديگري طراحي شده، استفاده کنيد.

 

برنامه اي انعطاف پذير

از آنجايي که زندگي هر فرد سرشار از موضوعات و اتفاقات پيش بيني نشده است، بايستي برنامه مطالعه براي کنکور به نحوي طرح ريزي شود که جايي براي اين موارد نيز وجود داشته باشد. مثلا ممکن است در ساعاتي که براي مطالعه يک درس در نظر گرفته ايد، موضوعي غير منتظره پيش بيايد که مجبور به جا به جايي برنامه خود شده و در ساعت ديگري از روز، آن را جبران نمائيد. اين نکته اي مهم است که معمولا در برنامه ريزي رتبه هاي برتر به چشم مي خورد.

 

داشتن تناسب با اهداف

با توجه به اينکه قبولي در رشته هاي مختلف، مستلزم درصدهاي متفاوت بوده و به طور کلي هدف هر فرد از شرکت در کنکور با ديگري متفاوت است، بايستي برنامه ريزي درسي نيز کاملا با اين موضوعات در تناسب باشد. بنابراين افرادي که در پي قبولي در رشته هاي سطح بالا و محبوب نظير پزشکي هستند بايد ساعات مطالعات خود را بيشتر کرده و برنامه فشرده و منسجم تري داشته باشند.

 

ساده و قابل انجام

قابليت اجرا و سادگي يکي از ويژگي هاي مهم در هر برنامه اي است. انگيزه بالاي شما براي قبولي در کنکور نبايد منجر به طراحي يک برنامه دشوار، پيچيده و غيرقابل انجام شود. چراکه ممکن است نتيجه برعکسي به دنبال داشته باشد و باعث زدگي و دلسردي شما گردد. برنامه ريزي رتبه هاي برتر معمولا متناسب با حد توان، سطح ميانگين مطالعه روزانه و به صورت گام به گام است.

 

برخورداري از تنوع

اينکه ساعت هاي متمادي از يک روز را صرف خواندن يک درس کنيد، قطعأ با نتيجه دلخواه شما همراه نخواهد بود و باعث خستگي تان مي شود. رعايت تنوع در برنامه ريزي و گنجاندن دروس مختلف در يک روز، علاوه بر بازدهي بيشتر به افزايش علاقه شما نسبت به مطالعه و پايبندي به برنامه نيز کمک خواهد کرد.

 

داراي امکان ارزيابي

يک برنامه موفق بايد بتواند ميزان پيشرفت و يا عدم نتيجه گيري شما را در مطالعه نشان دهد. درواقع شما بايد از ميزان موفقيت يا ضعف خود در درس هاي مختلف آگاهي پيدا کرده و آنها را تقويت يا برطرف کنيد. اين شناسايي نقاط ضعف و قوت از مهم ترين ويژگي هاي برنامه ريزي رتبه هاي برتر کنکور به شمار مي رود.

 

قابليت ثبت اطلاعات

يک دفتر برنامه ريزي براي خودتان در نظر گرفته و سعي کنيد اطلاعاتي نظير ساعات مطالعه، تست هاي زده شده و مواردي از اين قبيل را به صورت مکتوب ثبت کنيد. اين کار به شما کمک مي کند که بتوانيد از ميزان عملکرد خود اطلاع جامعي داشته باشيد. در اين صورت با مشاهده کاهش و افت روند مطالعاتي خود مي توانيد راهکاري جهت بهبود و ارتقاء آن بيانديشيد.

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11177805

https://independent.academia.edu/MelbaLuna258

http://edu.fudanedu.uk/user/zaindale1/

http://fudanedu.uk/user/zaindale1/

 

 

پدرانه...
ما را در سایت پدرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر esttudentt بازدید : 166 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 23:18

قوطي و پروفيل ها انواع گوناگوني دارند که ما آنها را از نظر شکل ظاهري و مشخصات فني تقسيم بندي کرده ايم و قصد داريم در ادامه درباره آنها و کاربردهايي که هر کدام از آنها دارند، صحبت کنيم. اين مقاطع فولادي از نظر شکل ظاهري انواع متفاوتي دارد که مهم ترين آنها به شرح زير است:

 آبرو

از اين پروفيل بيشتر به منظور هدايت آب باران و برف به زمين جهت جلوگيري از خرابي سقف در مناطقي که باران بسياري مي بارد به شکل هاي يک طرفه و دو طرفه استفاده مي شود. پس کاربردي که اين نوع پروفيل دارد، عبارت است از: اتصال بر روي ساندويچ پانل‌ هاي سقفي، استفاده براي انواع سقف‌هاي شيرواني و غيرشيرواني، استفاده در سقف سوله ها براي کنترل جريان آب و به کارگيري در سقف محيط‌ هاي صنعتي مانند مرغ‌داري، گلخانه و گاوداري.

 زد (z)

اين مقطع آهني با نام پرلين زد نيز شناخته مي شود. پروفيل زد به شکل Z انگليسي مي باشد و بيشترين کاربرد را در افزايش استحکام سقف ‌هاي سالن‌ هاي چند طبقه با وزن زياد و يا سقف کارخانه ‌ها و همچنين افزايش استحکام سازه‌ هاي کوچک ‌تر از ساختمان ‌هاي چند طبقه يا  کارخانه ها دارد. همچنين در مصارف صنعتي مانند کشتي‌ سازي، پايه ها و ريل ها نيز از پروفيل زد استفاده مي شود.

 سي(c)

اين مقطع فولادي که به سي پرلين نيز معروف مي باشد، کاربرد بسياري دارد که از مهم ترين آنها ميتوان به استحکام پوشش‌ و سقف هاي سبک صنعتي يا نيمه‌ صنعتي، استحکام ستون هايي که فاصله آن ها زياد است، افزايش مقاومت ديوارها، استفاده در برخي از ديوارهاي غيرباربر براي صنعت ساختمان سازي اشاره کرد.

قوطي آهني

مهمترين نوع پروفيل به حساب مي آيد که داراي سطح مقطع مربع و مستطيل است. جنس هايي که براي اين قوطي ها در نظر گرفته شده اغلب از گالوانيزه و فولاد مي باشد. اين مقاطع طي نورد گرم و سرد از ورق هاي فولادي ساخته شده و با جوشکاري درز گرفته مي شوند. جنس و روش توليد از عواملي است که بر قيمت قوطي تاثيرگذار است.

 ستوني

ستوني نوعي قوطي سنگين وزن مي باشد که کاربرد بسيار زيادي دارد و داراي دو نوع ساختماني و صنعتي است که بخاطر تفاوت در وزن و ابعاد، هر کدام کاربرد منحصر به فردي را به خود اختصاص داده اند؛ اما کاربردهاي اصلي اين محصول به طور کلي شامل موارد زير است:

استفاده به عنوان ستون در سازه هاي فولادي
ساخت تجهيزات و دستگاه هاي صنعتي
استفاده در صنايع پتروشيمي، پالايشگاه ها و صنعت ماشين آلات سنگين و جرثقيل
ساخت پل عابر پياده، نماهاي ساختمان، انواع پايه و غيره

چه عواملي بر قيمت تاثير ميگذارد؟

به دليل تنوع و گستردگي در انواع اين محصولات، قيمت آنها تحت تاثير عوامل مختلفي قرار مي گيرد. مواردي چون نوع و جنس، ابعاد، و همچنين روش توليد مي توانند بر قيمت تاثير فراواني داشته باشد. علاوه بر اينها موارد ديگري چون قيمت عرضه و تقاضا، کارخانه توليدکننده محصول، هزينه حمل‌ونقل، نوسانات دلار، قيمت آهن در بازار بورس نيز بستگي دارد که البته اين موارد از جمله موارد ثابت در تعيين قيمت هر محصول فولادي است که تاثير چشمگيري بر قيمت محصولات مي گذارد.

معرفي مرجع خريد قوطي و پروفيل

از مهم ترين کارخانه هاي توليد کننده قوطي پروفيل ميتوان به نيکان اصفهان، کارخانه نورد پروفيل ساوه، کارخانه جهان پروفيل پارس و نورد لوله ياران اشاره کرد؛ اما در خصوص خريد انواع قوطي پروفيل، ميتوانيد روي شرکت تجاري و بازرگاني آرادآهن حساب کنيد.

اين شرکت به عنوان يکي از معتبرترين مراکز خريد و فروش مقاطع فولادي بشمار مي رود که توانسته محصولات فولادي کارخانه هاي معتبر و مهم در توليد محصولات را در اختيار مشتريان خود قرار دهد. همچنين راه هاي ارتباطي بسياري را در اين خصوص قرار داده تا افراد بتوانند با مشاورين اين مجموعه مشورت و يا درخواست سفارش خود را ثبت کنند. روش هاي برقراري ار تباط با اين سايت عبارت است از:

ثبت سفارش آنلاين در سايت
تماس با شماره 031-34055
پرکردن فرم تماس با ما در بخش راه هاي ارتباطي
همچنين شما مي توانيد براي اطلاع از قيمت و اخبار بيشتر در خصوص مقاطع فولادي، آراد آهن را در شبکه هاي اجتماعي مانند تلگرام و اينستاگرام دنبال کنيد تا از قيمت هاي روز محصولات اين حوزه باخبر باشيد.

منبع: اخبار داغ

پدرانه...
ما را در سایت پدرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر esttudentt بازدید : 289 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 20:54

 

سردخانه چيست و چگونه کار ميکند ؟

سردخانه مکاني است که عمدتاً مواد غذايي را که عمر کوتاهي دارند و در شرايط عادي احتمال خراب شدن آنها زياد است، ذخيره مي کند. اين مواد غذايي ممکن است شامل ميوه ها، سبزيجات، ماهي، گوشت و غيره باشد. تقريباً تمام اتاق‌هاي سردخانه به گونه‌اي طراحي شده‌اند که اين ويژگي‌ها بر اساس آنچه که ذخيره مي‌شود، از پيش پيکربندي شده‌اند. برخي از اتاق هاي سرد به گونه اي ساخته شده اند که اين ويژگي ها قابل تنظيم هستند.

 

ساخت و راه اندازي سردخانه و انبار سرد توسط آران تبريد

تاسيسات سردخانه بر روي يک سيستم تبريد کار مي کند که به حفظ دما و محيط مناسب مطابق با مشخصات هر کالاي ذخيره شده کمک مي کند. اجزاي اصلي يک اتاق سردخانه عبارتند از:

 

کمپرسور - جزء اصلي است که اتاق سرد را اداره مي کند. اين تنها وسيله اي است که براي کار کردن به انرژي نياز دارد. کمپرسور تقريباً تمام برق يک اتاق سرد را مصرف مي کند. براي افزايش دما و فشار بخار مبرد خارج شده از اواپراتور استفاده مي شود. با افزايش فشار، نقطه جوش افزايش مي يابد و کمپرسور مي تواند مبرد (به عنوان مثال، آمونياک) را در دماي کندانسور متراکم کند.

کندانسور - براي حذف گرما از مبرد و آب در گردش لازم است. تغيير فاز کندانسور را از گاز به مايع در دما و فشار بالا انجام مي دهد. کندانسور به عنوان يک هيت سينک عمل مي کند و راندمان تبادل حرارتي آن تعيين کننده کارايي کارخانه سردخانه است.

گيرنده - ميعانات مايع با فشار بالا در اينجا ذخيره مي شود. اينجاست که مبرد پس از تغيير فاز از کندانسور مي آيد. پس از رسيدن به قطعه گيرنده، مبرد مايع به سمت شير ??انبساط مي رود تا دما و فشار را کاهش دهد.

دريچه انبساط - با استفاده از دستگاه دريچه گاز، دما و فشار مبرد را کاهش مي دهد. فرآيند دريچه گاز از طريق اصطکاک اتفاق مي افتد و تغيير در دما و فشار مبرد وجود دارد. فشار آن از فشار گيرنده به فشار اواپراتور تغيير مي کند.

اواپراتور - فرآيند چرخه اي که باعث کاهش دماي اقلام ذخيره شده در اينجا مي شود. گرما را از محفظه يا فضايي که قرار است خنک شود مي گيرد. سپس از اين گرما براي تبخير مبرد مايع استفاده مي شود. به اين ترتيب مواد غذايي خنک و نگهداري مي شوند.

دمنده ها - هواي خنک شده از طريق فرآيند همرفت در سراسر اتاق پخش مي شود، بنابراين، دماي مطلوب اتاق به دست مي آيد.

به طور خلاصه، نقطه جوش مبرد با افزايش دما و فشار آن توسط کمپرسور کاهش مي يابد. گرما از مبرد خارج مي شود زيرا توسط کندانسور از حالت گازي به مايع تبديل مي شود. اکنون مبرد براي ذخيره سازي به مخزن منتقل مي شود.

علاوه بر اين، مبرد به يک شير انبساط منتقل مي شود تا دما و فشار را در حالت مايع کاهش دهد. آخرين مرحله در اواپراتور انجام مي شود، جايي که گرماي محيط اطراف براي تبديل مجدد مبرد به حالت گازي استفاده مي شود و در نتيجه باعث ايجاد اثر خنک کننده مي شود. دمنده اين هواي خنک را به گردش در مي آورد.

 

 

موارد استفاده از سردخانه در زمين کشاورزي

انبار سرد اساساً براي نگهداري اقلامي است که نياز به محيطي با دماي پايين خاص دارند. اين تصور غلط وجود دارد که اتاق هاي سرد مي توانند فقط مواد غذايي را از اين طريق ذخيره کنند. با اين حال، اتاق هاي سرد مي توانند موارد زير را ذخيره کنند:

 

اقلام غذايي – چندين صنعت از خدمات نگهداري سردخانه براي نگهداري اقلام غذايي استفاده مي کنند.

رستوران ها، فروشگاه هاي مواد غذايي، سوپرمارکت ها و فروشگاه هاي مواد غذايي تعدادي از اين صنايع هستند. اين صنايع ممکن است بر اساس نوع اقلام ذخيره شده و نياز مشتريان به يخچال هاي خانگي، اتاق هاي سرد کامل يا فريزرهاي بلاست نياز داشته باشند. فريزر انفجاري براي نگهداري تعداد زيادي از مواد غذايي براي مدت طولاني مورد نياز است.

شمع - در آب و هواي گرم و مرطوب، شمع ها و اقلام مشابه ساخته شده از مواد موم مانند بايد در فضاي سرد نگهداري شوند. ذوب اين اقلام را از بين مي برد و ضرر مالي به صنايع شمع سازي وارد مي کند و نياز به سردخانه ها را افزايش مي دهد.

فيلم‌ها و آثار هنري – فيلمسازان مي‌توانند با نگهداري فيلم‌هاي دوربين در دماي سرد از خراب شدن آن‌ها جلوگيري کنند. همه اما بسياري از مردم هنوز از اين روش استفاده نمي کنند، زماني که فيلم ها بايد براي مدت طولاني تري ذخيره شوند. آثار هنري قديمي به ويژه به دماي کنترل شده در فضاهاي ذخيره سازي خود نياز دارند زيرا ممکن است رنگ شروع به کنده شدن روي بوم کند.

سبزيجات - دماي سرد گياهان را سالم نگه مي دارد، در درجه اول گياهان تزئيني. گل فروشي ها و شرکت هاي گل هاي زينتي مخصوصاً براي نگهداري گل هايي که ساقه هايشان قطع شده است به اين امکانات نياز دارند.

لوازم آرايشي - رژ لب، ريمل، رنگ ناخن و غيره ممکن است در دماي بالا به دليل ذوب شدن در دماهاي بالاتر خراب شوند. بنابراين، در حالي که آنها را براي مدت طولاني ذخيره مي کنند، شرکت ها بايد دماي بهينه را در انبار داشته باشند.

داروسازي - شرکت هاي دارويي که با داروها سروکار دارند، اغلب از انبارهاي سردخانه براي نگهداري شربت ها، تزريقات و غيره استفاده مي کنند و از آنها در برابر آلودگي محافظت مي کنند.

 

طبيعت دماي سرد از خراب شدن آنها در اثر آلودگي جلوگيري مي کند.

کفاشي و پوشاک – شرکت‌هاي نساجي که با مواد پارچه‌اي ارگانيک مانند خز، پوست يا پشم سروکار دارند، هميشه به امکانات سردخانه‌اي در انبار خود نياز دارند. اين به اين دليل است که اين مواد در دماي بالا مي توانند پوسيده شوند. آنها را براي استفاده نامناسب مي کند. خشک‌شويي‌ها از امکانات سردخانه نيز استفاده مي‌کنند.

انواع سيستم هاي ذخيره سازي سرد

ظروف يخچالي - اين نوع اوليه و کارآمد تاسيسات سردخانه است. آنها را مي توان براي تعداد کمي از مواردي که نياز به ذخيره دماي مطلوب دارند استفاده کرد. علاوه بر اين، کارگران مي توانند به راحتي آنها را از يک مکان به مکان ديگر منتقل کنند.

فريزرها و چيلرهاي انفجاري - اينها نيازهاي ذخيره سازي بزرگي را برآورده مي کنند که بايد وقتي اقلام به دست مشتري رسيدند سرد شوند. رستوران هاي سطح بالا و شرکت هاي مشابه از اين ها استفاده مي کنند.

اتاق‌هاي سرد – بر اساس نياز مي‌توانند هم مبرد و هم فريزر انفجاري باشند، با اين تفاوت که بسيار بزرگ‌تر و به شکل اتاق‌هاي کامل هستند.

انبار سردخانه درجه دارويي - اينها انبارهايي هستند که فناوري هاي ذخيره سازي سرد را در خود دارند. از آنها در بيمارستان ها و مراکز پزشکي استفاده مي شود، آنها به طور خاص براي ذخيره خون، واکسن هاي خاص و بيوداروها استفاده مي شوند.

انبار سردخانه متصل به کارخانه - زماني که توليدکنندگان بخواهند سردخانه ها را در کارخانه خود نگه دارند، چنين تأسيساتي ساخته مي شود. تسمه نقاله براي ارسال کالاهاي واسطه يا محصولات نهايي به سردخانه استفاده مي شود. اين باعث مي شود که آن يک سرويس در محل باشد.

امکانات اختصاصي انبار سردخانه سفارشي – شامل شرکت هايي مي شود که نيازهاي خاصي به سردخانه دارند و به اتاق هاي سرد سفارشي نياز دارند. به جاي ساخت کل اتاق هاي سرد، آنها مي توانند شخصاً توسط خدمات لجستيکي 3PL يا شرکت هاي راه حل انبارداري بسازند

 

منبع :  http://gg.gg/118h0g

   https://v.gd/KjvBWg

 

https://www.pinterest.com/pin/916764067870282614/

https://www.linkedin.com/feed/update/u:li:activity:6934753292786749440/

https://express.adobe.com/page/mMbv8Bmg67yBR/

https://sites.google.com/view/arantabrid/home

https://panen365.wordpress.com/2022/05/24/arantabrid/

https://traciporter7.tumblr.com/

https://studiopress.community/users/traciporter7/

https://twitter.com/MdTarik71524315/status/1528987613709111296

پدرانه...
ما را در سایت پدرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر esttudentt بازدید : 172 تاريخ : دوشنبه 16 خرداد 1401 ساعت: 13:21

انواع زگيل و راه هاي پيشگيري از آن

زگيل چيست؟

زگيل، وارتس يا وروکا ولگاريس در اثر رشد غيرعادي و غيرسرطاني پوست ايجاد مي‌شود. زماني که بدن انسان به يکي از انواع ويروس‌هاي خانواده‌ پاپيلوماي انساني (HPV) آلوده مي‌شود، اين عارضه به‌وجود مي‌آيد.

 ويروس‌هاي HPV باعث رشد اضافي سلول‌ها ميشوند. به همين دليل، لايه بيروني پوست در آن ناحيه ضخيم و سخت خواهد شد و عارضه‌هايي مانند برآمدگي پوست ايجاد مي‌شود. احتمال بروز اين عارضه در تمام سطح پوست وجود دارد، اما در برخي از نقاط بدن احتمال آن بيشتر است.

 

زگيل صورت

زگيل صورت، يکي از متداول‌ترين انواع زگيل است. البته احتمال بروز اين عارضه در تمام نقاط بدن وجود دارد. زگيل‌هاي صورت معمولا به رنگ‌ قهوه‌اي، خاکستري، مشکي يا صورتي هستند. ناحيه مبتلا به اين عارضه، پوست خشک و زمختي دارد. زگيل در صورت معمولا خوشخيم است و ارتباطي با سرطان ندارد. اين عارضه بعد از مدتي با انجام درمان‌هاي پزشکي يا درمان خانگي زگيل بهبود پيدا مي‌کند.

 

زگيل گردن و زگيل زير بغل چيست؟

زگيل‌ زير بغل عارضه‌اي است که سبب ايجاد برجستگي روي پوست در زير بغل مي‌شود. اين عارضه‌ها در برخي موارد گوشتي هستند و در برخي ديگر باعث زمختي پوست مي‌شوند.

زير بغل، يکي از ناحيه‌هايي است که وجود زگيل در آن مي‌تواند ناراحت کننده باشد. البته اين موضوع به نوع زگيل نيز بستگي دارد. برخي از زگيل‌هاي گوشتي شبيه خال هستند، عوارضي ندارند و به همين دليل بيمار را اذيت نمي‌کنند. اما شکل آن‌ها و اينکه آيا نشانه وجود سرطان است يا خير، بيماران را نگران مي‌کند.

 

زگيل دهان چيست؟

زگيل دهان يا پاپيلوماي دهاني، نوعي بيماري دهان و دندان است که ممکن است نشانه‌اي نداشته باشد يا همراه با برآمدگي‌ها و زخم‌هاي کوچک، نرم، صورتي يا سفيد روي لثه، حلق، زبان، حنجره و لوزه ظاهر شود.

 اين نوع زگيل طي هفته‌ها تا ماه‌ها از نظر اندازه رشد مي‌کند. اين عارضه در اثر ويروس پاپيلوماي انساني (HPV) ايجاد مي‌شوند. بيش از 40 نوع از اين ويروس مي‌توانند دهان را آلوده کنند. زگيل‌هاي دهاني اکثرا ناشي از رابطه جنسي دهاني هستند.

البته بايد گفت در بيشتر موارد، سيستم ايمني بدن، ويروس پاپيلوماي انساني (HPV) را از بدن قبل از اينکه باعث ايجاد عفونت و بروزعلائم شود پاک مي‌کند.

 

زگيل پا چيست؟

زگيل پا، يک عارضه خوش‌خيم در پا به‌شمار مي‌رود، که بر اثر رشد غيرسرطاني پوستي است که در لايه بالايي پوست ايجاد مي شود.

به عبارت دقيق‌تر زگيل در اين ناحيه يک برآمدگي کوچک و خشن است که روي پاشنه پا و قسمت‌هايي که وزن فرد روي آن قرار مي‌گيرد، شکل مي‌گيرد. اين فشار وزن مي‌تواند سبب شود تا زگيل به سمت داخل کف پا و حتي زير و لاي انگشتان پا نيز رشد کرده و تمام نواحي کف پا را درگير خود کند.

 

زگيل دست چيست؟

زگيل دست، برجستگي‌هايي روي پوست هستند و ممکن است هنگام لمس خشن و زبر به نظر برسند. زگيل‌هاي روي دست مي‌توانند ناراحتکننده باشند، اما سرطاني نيستند و خطر جدي براي فرد ايجاد نمي‌کنند. آن‌ها مي‌توانند روي دست گسترش پيدا کنند و برخي از افراد زودتر از بقيه به آن مبتلا مي‌شوند. عامل اصلي ايجاد اين عارضه روي دست، ويروس‌هاي پاپيلوماي انساني (HPV) هستند. بيش از 100 نوع HPV وجود دارد و فقط تعداد کمي از آن ويروس‌ها باعث ايجاد زگيل دست مي‌شوند.

 

زگيل تناسلي زنان چيست؟

زگيل تناسلي زنان، عارضه عفوني شايع و قابل درماني است که با ايجاد برجستگي‌هاي نرمي در ناحيه تناسلي همراه بوده و ممکن است باعث بروز مشکلاتي مانند احساس خارش، درد و ناراحتي شود. اين عارضه در اصل يک بيماري مقاربتي است که بر اثر انتقالِ برخي گونه‌هاي ويروس پاپيلوم انساني (HPV) به وجود مي‌آيد.

 

عارضه زگيل تناسلي مردان

زگيل تناسلي مردان، يک عارضه عفوني شايع و قابل درمان است. ابتلا به اين عارضه، با ايجاد برجستگي‌هاي نرمي توأم است که در ناحيه تناسلي آقايان پديدار شده و گاه ممکن است با مشکلاتي مانند احساس خارش، درد و ناراحتي توأم باشد. زگيل ناحيه تناسلي مردان، در اصل، نوعي بيماري مقاربتي است که بر اثر انتقال برخي گونه‌هاي کم‌خطرِ ويروس پاپيلوم انساني(HPV) پديدار مي‌شود. ابتلا به انواع پر خطر اين ويروس، ممکن است با ايجاد سرطان دستگاه تناسلي همراه باشد.

ابتلا به ويروس HPV، يکي از متداول‌ترين انواع بيماري‌هاي مقاربتي در مردان و زناني است که از نظر جنسي فعال هستند. گفتني است که مراجعه به موقع به پزشک متخصص و استفاده از داروها و روش‌هاي درماني مناسب، به‌سادگي مي‌تواند اين عارضه را بهبود بخشد.

 

علت ايجاد زگيل

در اکثر موارد، تماس پوستي يا استفاده از اشياء مشترک، مانند حوله يا لباس‌هاي نشسته منجر به انتقال ويروس مي‌شود. اين ويروس معمولاً از طريق زخم‌ها و خراش‌هاي موجود در پوست پخش مي‌شود. تماس با ناخن‌هاي فرد آلوده نيز مي‌تواند باعث ايجاد اين عارضه روي نوک انگشتان و اطراف ناخن‌هاي فرد سالم شود.

سيستم‌هاي ايمني قوي‌تر جلوي ايجاد عفونت ويروسي را مي‌گيرند و به همين دليل آن‌ها کمتر به عارضه‌هاي پوستي دچار مي‌شوند. از ديگر عوامل زمينه‌ساز ابتلا به اين عارضه مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

بارداري

به وجود آمدن برخي تغييرات در هورمون‌هاي خانم‌ها در زمان بارداري مي‌تواند ريسک به وجود آمدن زگيل بارداري را افزايش دهد. بروز اين عارضه در زمان بارداري خظرناک است، زيرا مي‌تواند به سرعت رشد کند.

قارچ

بيماري‌هاي قارچي از ديگر علل بهوجود آمدن اين عارضه هستند. درمان زگيل قارچي نياز به داروهاي خاص دارد.

عصبي شدن

وروکا ولگاريس پوستي مي‌تواند به علت استرس و مشکلات عصبي در نقاط مختلف بدن پديدار ‌شود. بهطور کلي، استرس منجر به واکنش‌هاي مختلفي در بدن مي‌شود که بسياري از آن‌ها پوست را درگير مي‌کنند.

عفونت

عفونت‌هاي موجود در بدن به شکل‌هاي مختلفي ظاهر مي‌شود. در برخي موارد نيز منجر به ايجاد عارضه‌هاي پوستي مانند تبخال، جوش صورت و بدن و آکنه يا زگيل عفوني مي‌شود. اين عارضه‌ها به محض خروج عفونت از بدن بهبود پيدا مي‌کنند و دائمي نيستند اما براي بهبود، فرد حتما بايد به پزشک مراجعه کند.

 

عوارض

وروکاي معمولي اغلب تنها در ظاهر افراد تأثير دارند و به همين دليل باعث ناراحتي آن‌ها مي‌شود. ساير عوارض اين بيماري که معمولا خفيف هستند، عبارتند از:‌‌

اگر عارضه در محل خاصي ايجاد شود، ممکن است مشکلاتي را ايجاد کند. مثلا عارضه‌هاي روي انگشتان، مانع خم شدن کامل آن‌ها مي‌شوند.

عارضه‌هاي تناسلي معمولا خانم‌ها و آقايان را بسيار نگران مي‌کند. همچنين ممکن است در برقراري رابطه جنسي يا دفع ادرار نيز مشکلاتي ايجاد کند.

وجود اين عارضه در حنجره ممکن است تنفس يا صحبت کردن فرد را مختل کند.

پيشرفت HPV و عارضه‌هاي ناشي از آن ممکن است گسترش عفونت و بروز مشکلات جدي‌تر را به‌دنبال داشته باشد.

 

پيشگيري

با رعايت برخي نکات ساده مي‌توان از ابتلا به انواع زگيل پوستي تا حد زيادي پيشگيري کرد.

تماس مستقيم با زائده‌ها ممنوع است. حتي خود بيمار نيز نبايد زائده‌هاي موجود در پوستش را لمس کند.

کندن و دستکاري زائده‌هاي پوستي نيز اشتباه است. اين کار احتمال گسترش ويروس را بيشتر مي‌کند.

استفاده از وسايل شخصي اهميت بسياري دارد. لاک، سوهان ناخن، حوله، برس و… براي هر شخص بايد منحصر به خود او باشد.

پوشيدن دمپايي در مکان‌هاي عمومي مانند استخرها

اجتناب از لمس وارتس شخص ديگر

خشک نگه داشتن وارتس براي جلوگيري از گسترش آن

فرد بايد از قيچي کردن، تراشيدن يا خراشيدن اين عارضه جلوگيري کند، زيرا ممکن است باعث گسترش آن شود.

اين عارضه‌ها بيشتر در پوستي که آسيب‌ديده رشد مي‌کنند؛ بنابراين رعايت بهداشت زخم ضروري است.

رابطه جنسي محافظت شده و بهداشتي نيز در پيشگيري از انتقال HPV موثر است.

مرطوب نگه داشتن پوست براي جلوگيري از خشک شدن يا ترک خوردن

واکسيناسيون HPV

درمان تعريق زياد

مسواک زدن، برس کشيدن، بريدن يا تراشيدن مناطق آلوده به اين عارضه ممنوع است. البته برخي از اين زائده‌ها بايد تراشيده شوند. در اين صورت بايد از تيغ‌هاي برقي استفاده کرد.

https://v.gd/fjihHD

https://cutt.ly/YHKizwk

 

 

Edu/Gov

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11168002

https://independent.academia.edu/MelbaLuna92

http://edu.fudanedu.uk/user/mandyrobe4/

http://fudanedu.uk/user/mandyrobe4/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:MandyRobe4

http://jobs.ict-edu.uk/user/mandyrobe4/

http://ict-edu.uk/user/mandyrobe4/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=d821cb3e-40ea-4730-8277-11a5e171889e

http://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://bestpaintballguns.us/best-paintball-guns/

 

پدرانه...
ما را در سایت پدرانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر esttudentt بازدید : 261 تاريخ : چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت: 22:32

لینک دوستان

خبرنامه